dimarts, 8 de març del 2016

Creació 3: sabó

Fins ara tots els sabons que he anat fent servir al llarg de la meva vida han anat dins de recipients de plàstic. Evidentment, un cop iniciat aquest mes de març, va arribar el moment de trobar alguna alternativa. 
La primera opció va ser anar a la botiga de productes naturals/ecològics del meu poble, on vaig comprar una pastilla de sabó que em servís tant de xampú com a sabó del cos, ja que fins i tot els sabons més ecològics acostumen a anar en ampolles de plàstic, tant pel transport com per la "comoditat" del consumidor.

L'abans...

... i el després
Sincerament, després de fer servir la pastilla de sabó d'algues tenia la sensació de tenir el cabell molt sec i apagat. Això es deu a que els sabons que fem servir normalment porten productes artificials que deixen el cabell sedós i brillant i, evidentment, nosaltres ens hi acostumem. Per això, els sabons més naturals al principi sembla que ens el deixin ressec, però si el seguim fent servir al final el cabell acabarà recuperant la seva brillantor i forma natural.

Tot i així, després d'un parell de dies vaig voler provar de fer el meu propi xampú. Com que a casa tinc oli de coco i havia llegit anteriorment que té qualitats molt bones per la pell i el cabell, vaig pensar que segur que hi havia alguna recepta per fer un xampú casolà.
I, efectivament, en vaig trobar una que, si us interessa, també podeu provar si feu clic aquí.

No ens enganyem. L'efecte del meu "xampú casolà" tampoc ha estat el mateix d'un xampú convencional, al cap i a la fi només porta productes que tenia a casa i, per tant, no puc esperar que pugui competir amb les grans marques que porten parabens i silicones. En tot cas s'haurà de veure quin és el resultat a llarg termini, però jo ja estic satisfeta sabent què és exactament el que m'estic posant al cabell i al cos. I tot aquest sabé, evidentment, emmagatzemat dins d'aquesta ampolla de vidre reciclada d'un suc de supermercat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada