dimarts, 1 de març del 2016

Creació 1: pasta de dents...


Diuen que cada dia aprens alguna cosa nova...

Sincerament, mai m'havia plantejat fer la meva pròpia pasta de dents des de casa. Però la veritat és que és una opció fàcil i accessible i un bon pla B si no t'acaben d'agradar tots els additius que afegeixen als dentrífics comercials o vols reduir-ne el consum.
En el meu cas m'he adonat que mentre que els raspalls de dents acostumen a tenir una vida útil de tres a quatre mesos, evidentment la pasta de dents (sempre en relació a quantes persones hi ha a casa) s'acaba força ràpid. D'acord amb el meu reportatge d'un mes sense plàstic he pensat que seria bona idea provar-ho.

Hi ha diverses formes de fer la teva pròpia pasta de dents, però jo he fet la versió simple amb tres ingredients que tenia a casa: bicarbonat de sodi, aigua i una mica d'edulcorant de Stèvia.

Les quantitats exactes no les puc dir. El que s'ha de fer és barrejar el bicarbonat amb una quantitat molt petita d'aigua fins que s'aconsegueix una massa més o menys espessa. L'edulcorant s'afegeix per neutralitzar una mica el gust amarg del bicarbonat, però, per exemple, també es pot fer servir oli de coco.
Les següents imatges resumeixen una mica el procés:






Tinc ganes de veure com estaran les meves dents després de fer servir aquesta pasta casolana durant un mes...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada